Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About Educación XX1
General information
Editorial Team
Privacy Statement
Current issue
Previous issues
Instructions for Authors
Announcements
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 1 (2024)
Vol. 27 No. 1 (2024)
DOI:
https://doi.org/10.5944/educxx1.27.1
Published:
2024-01-02
Full Issue
PDF Español (Español)
PDF English
Editorial
The Role of Generative Artificial Intelligence in Scientific Publishing
Esther López-Martín
9-15
PDF (Español)
PDF
Estudios
Effectiveness of the flipped classroom methodology in higher education. A systematic review
Cristina Bosch-Farré, Jordi Cicres, Josefina Patiño-Masó, Pilar Morera Basuldo, Pere Toran-Monserrat, Albert Lladó Martínez, María del Carmen Malagón-Aguilera
19-56
PDF (Español)
PDF
Learner engagement, academic motivation and learning strategies of university students
Óscar Gavín-Chocano, Inmaculada García-Martínez, Eufrasio Pérez-Navío, Antonio Luque de la Rosa
57-79
PDF (Español)
PDF
Barriers to personal creativity in Spanish and Portuguese university students
Leire Aperribai, María Fátima Morais, Lorea Cortabarria, Fátima Machado
81-104
PDF (Español)
PDF
How to survive the doctorate? A meta-analysis of success in PhD Candidates
Raquel Lozano-Blasco, Borja Romero-Gonzalez, Alberto Soto-Sanchez
105-129
PDF (Español)
PDF
Decent work in career development: A comparative analysis of Italian and Spanish university students'
Soledad Romero-Rodriguez, Tania Mateos-Blanco, Celia Moreno-Morilla, Andrea Zammitti
131-156
PDF (Español)
PDF
Career construction and emotional intelligence as antecedents of vocational identity
Enrique Merino-Tejedor, Pedro M. Hontangas-Beltrán, Juan Carlos Pérez-González
157-183
PDF (Español)
PDF
Amotivation in physical education teachers: an approach from their perceived pressures and vocation
Javier Coterón, Alba González-Peño, Evelia Franco
185-207
PDF (Español)
PDF
Influence of expectancies of success on the choice of vocational education or scientific-technological baccalaureate
Alfonso Alcalde Saiz, Radu Bogdan Toma, Jesús Enrique Sierra
209-227
PDF (Español)
PDF
Factors influencing early school dropout: student's perspective
Iratxe Suberviola, Fermín Navaridas Nalda, Ana González Marcos
229-252
PDF (Español)
PDF
Academic achievement prediction in secondary education by decision tree analysis
Israel Villarrasa-Sapiña, Xavier García-Massó, Encarnación Liébana, Gonzalo Monfort Torres
253-279
PDF (Español)
PDF
The effect of executive functions on early mathematical competence: a structural equation model
Francisca Bernal-Ruiz, Gamal Cerda
281-301
PDF (Español)
PDF
An intervention to improve social and emotional learning among students at risk of social exclusion
Francisco-Domingo Fernández-Martín, Francisco-Javier Hinojo-Lucena, Inmaculada Aznar-Díaz, María-Pilar Cáceres-Reche
303-322
PDF (Español)
PDF
Sociometric distribution in Early Childhood Education: reasons for peer acceptance and peer rejection
Luis Jorge Martín-Antón, Paula Molinero González, Miguel Ángel Carbonero Martín, Wendy Lilibeth Arteaga Cedeño
323-352
PDF (Español)
PDF
Disability, stigma and suffering in schools. Emerging narratives for the right to inclusive education
Eduardo S. Vila-Merino, Teresa Rascón-Gómez, Ignacio Calderón-Almendros
353-371
PDF (Español)
PDF
Make a Submission
Make a Submission
Syndication
eISSN:
2174-5374
ISSN:
1139-613X
Index and quality
Developed By
PORTAL REVISTAS UNED
Language
English
Español
Most download articles
Una intervención para mejorar el aprendizaje social y emocional del alumnado en riesgo de exclusión social
926
Discapacidad, estigma y sufrimiento en las escuelas. Narrativas emergentes por el derecho a la educación inclusiva
623
LAS COMPETENCIAS EMOCIONALES
505
LA EDUCACIÓN DE LA MUJER ANTES DEL AÑO 1000. ¿ES DHUODA UN CASO ÚNICO?
446
Evaluación de la Competencia Digital Docente: instrumentos, resultados y propuestas. Revisión sistemática de la literatura
386
Educación sexual y coeducación: perspectivas de las familias, el profesorado y la población adolescente
265
Inclusión educativa comparada en UNESCO y OCDE desde la cartografía social
260