EL DICCIONARIO COMO MATERIAL DE REFERENCIA MÚLTIPLE PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS COMO L2
Palabras clave:
Diccionario, hábito, fosilización, semántica, fonéticaResumen
Abstract
This paper analyzes the different types of information that first and second year students of English Language and Literature look up in their dictionaries to facilitate their reading tasks. It does so in a twofold manner, first, by checking their preferences in terms of dictionary-type, and, second, by taking a closer look at the phonetic aspect of their search. The subjects were presented with a short text and were required to work on it with no time limit. They had at their disposal a number of dictionaries including monolingual, bilingual, slang, pronunciation and other varieties. Once they had finished, they were asked several questions concerning the use of the material at hand with respect to the linguistic components of lexis, semantics and phonology.
Descargas
Descargas
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
El Grupo de Investigación “La lengua inglesa en el ámbito universitario” HUM-397 conserva los derechos de copyright de los artículos publicados y permite la reutilización de los mismos bajo licencia Creative Commons: Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional: se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente los artículos mencionados, siempre que (a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación, (b) no se usen para fines comerciales, (c) no se creen obras derivadas mediante su transformación, (d) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.