Mujeres malditas pintadas de gris : el arte de Romaine Brooks
DOI:
https://doi.org/10.5944/etfvii.7.1994.2252Abstract
A pesar de su morbosa elegancia y fatídica sensualidad, los retratos de Romaine Brooks, grises como la nostalgia, son aceptados y considerados dignos de atención crítica desde hace muy poco tiempo. Romaine Brooks,norteamericana nacida en Roma en 1874, cuyas pinturas gozaron de una gran popularidad en el París de principios de siglo XX, fue prácticamente olvidada a partir de los años treinta. La donación de buena parte de su obra al Museo Nacional de Washington a fines de los años 60 y la exposición antológica de su obra en 1971 (un año después de su muerte), iniciaron lo que sería un proceso de recuperación de su figura y su pintura.Downloads
Downloads
Published
1994-01-01
How to Cite
Serrano de Haro, A. (1994). Mujeres malditas pintadas de gris : el arte de Romaine Brooks. Espacio Tiempo y Forma. Serie VII, Historia del Arte, (7). https://doi.org/10.5944/etfvii.7.1994.2252
Issue
Section
MISCELÁNEA
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of the first publication with the work simultaneously licensed under a license Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as to earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).