Impact of Student Emotions and Attitudes in L2 Spanish Beginner Students in Chattanooga State Community College (Preliminary Results)
DOI:
https://doi.org/10.5944/epos.35.2019.24689Keywords:
emotion, motivation, foreign language learning, Spanish, attitudesAbstract
This article discusses preliminary results in a doctoral investigation aimed at measuring the impact of beginner student emotions and attitudes on their journey through the Spanish as a second language program at Chattanooga State Community College. One of the working hypotheses is that having a negative attitude about the Spanish language and its speakers in the United States impacts students’ decisions to enroll in the program. Once enrolled, anxiety and enjoyment will correlate (the first negatively, the second positively) with student retention and success. However, the institution can intervene positively in enrollment through global and cultural awareness instruction. In turn, Spanish as a second language faculty can have a positive impact in student private and public enjoyment in the Spanish classroom by utilizing emotional intelligence and engaging classroom strategies, thereby increasing student retention and success.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Juan Antonio Aguilar Sánchez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- La Revista Epos se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial CC BY-NC 4.0 Internacional
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).