Teaching Meter
DOI:
https://doi.org/10.5944/rhythmica.29141Keywords:
José Ortega y Gasset, Andrés Bello, same-syllable adjacent vowels, syllabically separated adjacent vowels, teaching, metricsAbstract
The point of departure for this study is represented by the golden rule of teaching, formulated by the Spanish philosopher, José Ortega y Gasset, in his Mission of the University ‒you should only teach that which can be truly learnt‒, as well as by the piece of advice provided by the Venezuelan metrist, Andrés Bello, in his Principles of Orthology and Meter in Castilian Spanish ‒“what is advisable is that the student learn to perceive the measure of poetic lines by ear”‒. Thereafter, a range of teaching models are analyzed in the field of the science of metrics.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
a) Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0. que permite a terceros compartir la obra siempre que se haga con un uso no comercial, se indique su autor y no se utilice para realizar obras derivadas.
b) Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.