Mindful Emotional Intelligence Program on Emotional Regulation (PINEP)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33898/rdp.v28i107.152

Keywords:

mindfulness program, emotional attention, mindfulness, emotional regulation

Abstract

Emotional Intelligence through the Mindfulness Training Program (PINEP; Ramos, Recondo & Enríquez, 2012) has been elaborated with the intention of developing emotional intelligence by employing mindfulness practise and techniques.
Disturbing emotions are those which distract us from the present moment and normally provoke a reaction of avoidance or excessive preoccupation.
 Mindfulness helps an individual face those emotions with an open, flexible, compassive attitude of non-judgement. It therefore becomes an adequate tool for emotional regulation.

Downloads

Author Biography

Liliana Jazmín Salcido Cibrián, Universidad Autónoma de Sinaloa, México

Profesora de tiempo completo en la Universidad Autónoma de Sinaloa (UAS), Facultad de Psicología,  dentro del cuerpo académico salud y calidad de vida. Maestra en ciencia y Doctora en Psicología de la Salud por la Universidad de Málaga (UMA). Formadora e investigadora en mindfulness (atención plena) e  Inteligencia Emocional. Actualmente dirijo el Grupo de Investigación, Evaluación e Intervención en Psicología en la Línea de Investigación Terapias de Tercera Generación: Evaluación e Intervención en Psicología de la Salud.  

Published

2017-07-14

How to Cite

Ramos Díaz, N. S., & Salcido Cibrián, L. J. (2017). Mindful Emotional Intelligence Program on Emotional Regulation (PINEP). Revista De Psicoterapia, 28(107), 259–270. https://doi.org/10.33898/rdp.v28i107.152

Issue

Section

Open Access Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.