Artistic elements in the history of education: artistic practices in educational spaces

Authors

  • Antoni Tort i Bardolet UNIVERSITAT DE VIC - UNIVERSITAT CENTRAL DE CATALUNYA
  • Eulàlia Collelldemnot Pujadas UNIVERSITAT DE VIC - UNIVERSITAT CENTRAL DE CATALUNYA http://orcid.org/0000-0003-1953-3504

DOI:

https://doi.org/10.5944/hme.5.2017.17180

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Antoni Tort i Bardolet, UNIVERSITAT DE VIC - UNIVERSITAT CENTRAL DE CATALUNYA

Profesor del Departamento de Pedagogia. Director de la Escuela de Doctorado de la Unviersidad de Vic - Universidad Central de Cataluña

Eulàlia Collelldemnot Pujadas, UNIVERSITAT DE VIC - UNIVERSITAT CENTRAL DE CATALUNYA

Profesora del Departamento de Pedagogía

References

Barragán, José María. «Educación artística: objeto de estudio, ámbitos disciplinares y tendencias». In Encuentros del arte con la antropología, la psicología y la pedagogía, edited by Alberto Lopez Bargados, Fernando Hernandez and José María Barragán. Manresa: Angle Editorial, 1997.

Edland, Arthur. History of Art Education. New York: Columbia University. Teachers College Press, 1990.

Giddens, Anthony. «El estructuralismo, el post-estructuralismo y la producción de la cultura». In La teoría social, hoy, edited by Anthony Giddens, and Jonathan Turner. Madrid: Alianza Editorial, 1998.

Herman, Paul. Key Issues in Historical Theory. Oxon: Routledge, 2015.

Vattimo, Gianni. La sociedad transparente. Barcelona: Paidos/ICE UAB, 1990.

Weir, Kirsten. «The centenarian psychologist». Bulletin of American Psychologist Association (APA) 46 5 (2015). Interview to Jerome Bruner. Access: http://www.apa.org/monitor/2015/05/centenarian-bruner.aspx

Published

2016-10-24

How to Cite

Tort i Bardolet, A., & Collelldemnot Pujadas, E. (2016). Artistic elements in the history of education: artistic practices in educational spaces. Historia Y Memoria De La Educación, (5), 1–14. https://doi.org/10.5944/hme.5.2017.17180