Survey Research in Times of Big Data
DOI:
https://doi.org/10.5944/empiria.53.2022.32611Keywords:
Survey methodology, big data, administrative data, social media data, data linkage, Metodología de encuestas, datos administrativos, datos de redes sociales, combinación de datosAbstract
Nowadays, while surveys still dominate the research landscape in social sciences, alternative data sources such as social media posts or GPS data open a whole range of opportunities for researchers. In this scenario, some voices advocate for a progressive substitution of survey data. They anticipate that big data, which is cheaper and faster than surveys, will be enough to answer relevant research questions. However, this optimism contrasts with all the quality and accessibility issues associated with big data such as the lack of coverage or data ownership and restricted accessibility. The aim of this paper is to explore how, nowadays, the combination of big data and surveys results in significant improvements in data quality and survey costs.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Empiria. Revista de metodología de ciencias sociales

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:a) Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Licencia Internacional Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0.
b) Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.