Sobre la revista

Focus i abast

La revista Historia y Memoria de la Educación publica articles de recerca, assajos bibliogràfics, ressenyes i altres tipus de col.laboracions sobre tots els àmbits de la Història de l'Educació.

Els treballs enviats a Historia y Memoria de la Educación per a la seva publicació han de complir les normes de rigor, profunditat, originalitat i especialització propis d'una revista científico-acadèmica i suposar una aportació rellevant i significativa al camp de la Història de l'Educació.

Els treballs enviats a Historia y Memoria de la Educación han de ser inèdits; és a dir, no podran haver estat publicats prèviament per cap procediment (gràfic o electrònic). Els/les autors/es signaran una declaració al respecte en el moment de trametre del seu text.

Els treballs enviats no es poden sotmetre a avaluació simultània en cap altra publicació. Els/les autors/es signaran una declaració al respecte en el moment de trametre el seu text

Procés d'avaluació d'experts/ertes

Tots els treballs publicats a la revista Historia y Memoria de la Educación són prèviament avaluats per dos revisors/es externs/es ( referees ) segons el sistema de revisió per parells (doble cec).

En cas de discrepància notable, l'equip editorial podrà sol.licitar la revisió a un/a tercer/a avaluador/a.

L'equip editorial es reserva la interpretació d'aquesta norma en el cas d'articles publicats parcialment o de versions ampliades o reduïdes de material ja publicat .

L'equip editorial comprovarà que els treballs compleixin els requisits formals i que s'ajusten a la política editorial de Historia y Memoria de la Educación. Si aquesta primera avaluació és positiva, es posarà en marxa el procés d'avaluació cec per dos revisors/es externs/es. Si és negativa, els articles seran directament desestimats.

Un cop rebudes les avaluacions es prendrà una decisió sobre la publicació del treball, que podrà incloure indicacions i suggeriments de modificacions en el text original. El/la autor/a tindrà un termini màxim d'un mes per enviar les modificacions requerides . En els casos en què se sol.licitin modificacions significatives, el text modificat tornarà a ser enviat al/la avaluador/a per a la seva aprovació definitiva. En cas de discrepància significativa entre les dues avaluacions, l'equip editorial enviarà el treball a un/a tercer/a avaluador/a.

Propostes de monogràfics

Les propostes de números monogràfics es dirigiran al Consell de Redacció i contindran:
- El nom de qui o els qui fan la proposta, la universitat o institució a la qual pertanyen i la seva adreça professional i correu electrònic.
- El tema monogràfic i una breu exposició o desenvolupament.
- Els col·laboradors, la universitat o institució a la qual pertanyen, el títol del seu col·laboració i un resum de la mateixa.

Reglament

Cliqueu aquí per accedir al pdf del Reglament de la revista Historia y Memoria de la Educación

Informes

Informe 2015

Avaluadors/es

Avaluadors/es 2014/15

Sponsors

Historia y Memoria de la Educación és l'òrgan d'expressió científica de la Sociedad Española de Historia de la Educación

Història de la revista

A l'Assemblea de la SEDHE celebrada al novembre de 2013 es va aprovar la creació de la nova revista científica i òrgan d'expressió d'aquesta societat, Historia y Memòria de la Educación, de caràcter semestral, que estarà dirigida pel professor Antonio Viñao Frago i es coeditará amb el Servei de Publicacions de la UNED.