The Evaluation of Virtual Education: e-Activities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5944/ried.24.2.28994

Keywords:

virtual education, evaluation, e-activities, teacher training, digital teaching competence

Abstract

One of the phases of the instructional process that has undergone minor changes throughout history has been that of evaluation. In a virtual context, one of the concerns that teachers show regarding evaluation is related to the problems of its implementation and the design, organisation and eventually implementation of different e-activities. By e-activities we understand all the tasks developed by a student individually or collectively in a digital environment, and which are intended to obtain specific learning. They are, therefore, the link that unites teaching and learning in the so-called Knowledge Society. Along these lines, this article offers an overview of the phenomenon of e-activities within virtual learning environments. Accordingly, it goes through the main studies on e-activities in terms of definition, typology, selection and analysis. Results obtained show the relevance of such resources as authentic learning objects and highlight the importance of promoting specific teacher training competences on the selection, creation, modification and evaluation of e-activities. In this line, the present study proposes different criteria to be considered for the effective inclusion of such competences in teachers’ training programmes on digital teaching competence.

FULL ARTICLE:
https://revistas.uned.es/index.php/ried/article/view/28994/23181

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Author Biographies

Julio Cabero-Almenara, Universidad de Sevilla, US (Spain)

Catedrático de Tecnología Educativa. Adscrito al Departamento de Didáctica y Organización Educativa de la a la Facultad de Ciencias de la Educación. Es director del Grupo de Investigación Didáctica (GID-HUM 390), director del Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nuevas Tecnologías, editor jefe de la revista Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación y miembro fundador de Edutec. Ha participado en numerosas publicaciones y cursos relacionados con la Tecnología Educativa.

Antonio Palacios-Rodríguez, Universidad de Sevilla, US (Spain)

Graduado en Educación Primaria por la Universidad de Sevilla. También ha realizado el Máster Universitario en Dirección, Evaluación y Calidad de las Instituciones de Formación. Es miembro del Grupo de Investigación Didáctica (GID-HUM 390): Análisis Tecnológico y cualitativo. Actualmente trabaja como Contratado Predoctoral FPU en el Departamento de Didáctica y Organización Educativa de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Sevilla. Su experiencia docente e investigadora está relacionada con la Tecnología Educativa y la formación del profesorado.

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Published

2021-02-26

How to Cite

Cabero-Almenara, J., & Palacios-Rodríguez, A. (2021). The Evaluation of Virtual Education: e-Activities. RIED. Revista Iberoamericana De Educación a Distancia, 24(2), 169–188. https://doi.org/10.5944/ried.24.2.28994