Editorial Team

Equipo Editorial / Editorial Team
Revisores / Reviewers 2023
Revisores / Reviewers 2022
Revisores / Reviewers 2021
Revisores / Reviewers 2020
Revisores / Reviewers 2019
Revisores / Reviewers 2018
Revisores / Reviewers 2017

Director/Editor-Jefe (Director/Editor-in-Chief)

Directora/Editora Adjunta (Deputy Director/Editor)

Consejo Editorial y Científico (Editorial and Scientific Board)

Formado por destacados científicos relacionados con el campo objeto de estudio de RIED: prestigiosos investigadores con impacto internacional, expertos representantes de organismos internacionales, directores de Cátedras UNESCO y líderes editoriales de prestigiosas revistas científicas (por orden alfabético):

Comprised of distinguished scientists related to the field of study of RIED: prestigious researchers with international impact, expert representatives of international organizations, directors of UNESCO Chairs, and editorial leaders of renowned scientific journals (in alphabetical order):

Delegación de AIESAD en RIED (AIESAD's Delegate in RIED)

Secretaría Técnica (Technical Secretary)

  • José Luis García Boyé, AIESAD, España

Consejo de Redacción (Editing Board)

Formado por expertos en investigación en la temática propia de RIED, y por especialistas en la revisión de textos científicos (por orden alfabético):

Made up of experts in research on the subject of RIED, and specialists in the review of scientific texts (in alphabetical order):

Coordinadores/Editores Temáticos de Monográficos (Coordinators/Thematic Editors of Special Issues)

Redes Sociales (Social Networks)

  • José Luis García Boyé
  • Carla Netto
  • Carolina Schmitt

Apoyo Técnico (Technical Assistance)

  • Alexis Moreno-Pulido, Responsable de Biblioteca (UNED)

Soporte OJS y Publicación digital (OJS Support and Digital Publishing)

  • Servicio Publicación y Difusión Digital - BIBLIOTECA, UNED

Revisores / Reviewers 2023

  • Juan Carlos Aguado Franco, Universidad Rey Juan Carlos, España
  • Marc Alier, Universidad Politécnica de Cataluña, España
  • Laura Alonso Díaz, Universidad de Extremadura, España
  • Julia Alba Ángel Osorio, UNAD, Colombia
  • Manuel Area Moreira, Universidad de La Laguna, España
  • Blanca Arteaga Martínez, UNED, España
  • Javier Atenas, University of Suffolk, Reino Unido
  • Margarita Bakieva Karimova, Universidad de Valencia, España
  • Miguel Baldomero Ramírez-Fernández, Universidad Pablo de Olavide, España
  • Carlos Barroso Moreno, Universidad Complutense, España
  • Antonio Bartolomé Pina, Universidad de Barcelona, España
  • Juan Bautista Bonnin, Centro Universitario La Salle, España
  • Julio Cabero Almenara, Universidad de Sevilla, España
  • María Luz Cacheiro González, UNED, España
  • Diego Calderón Garrido, Universidad de Barcelona, España
  • David Carabantes Alarcón, Universidad Complutense, España
  • Jeff Carpenter, Elon University, USA
  • Francisco Javier Carrera Farrán, Universidad de Lleida, España
  • Linda Castañeda, Universidad de Murcia, España
  • Isolda Margarita Castillo Martínez, TEC, Monterrey, México
  • Cristian Cerda Moreno, Universidad de Almería, España
  • Cesar Coll Salvador, Universidad de Barcelona, España
  • Ruth S. Contreras Espinosa, Universidad de Vic-Universidad Central de Cataluña, España
  • María Elena Chan Núñez, Universidad de Guadalajara, México
  • Andrés Chiappe Laverde, Universidad de La Sabana, Colombia
  • Analía Claudia Chiecher, Consejo Nal. Invest. Científicas y Técnicas, Argentina
  • Dimitriadis Damoulis, Universidad de Valladolid, España
  • María Dolores de Juan Vigaray, Universidad de Alicante, España
  • Juan de Pablos Pons, Universidad de Sevilla
  • Frida Díaz Barriga Arceo, UNAM, México
  • Daniel Domínguez Figaredo, UNED, España
  • Anna Engel Rocamora, Universidad de Barcelona, España
  • Anna Escofet Roig, Universidad de Barcelona, España
  • Vanessa Esteve-González, Universidad Rovira i Virigili, España
  • Francesc M. Esteve-Mon, Universidad de Jaime I, España
  • Manuel Fernández Navas, Universidad de Málaga, España
  • Carolina Fernández-Salinero de Miguel, Universidad Complutense, España
  • Antonia Ferrer Sapena, Universidad Politécnica de Valencia, España
  • Adelaida Flores Hernández, Universidad de Puebla, Mëxico
  • Matthew Michael Foley-Ryan, Universidad Francisco de Vitoria, España
  • David Fonseca Escudero, Universidad de La Salle, España
  • José María Galindo, Universidad La Salle, España
  • Alvaro Galvis, Universidad de Los Andes, Bogotá, Colombia
  • Lorenzo García-Aretio, UNED, España
  • José Luis García Boyé, AIESAD
  • Janet García González, UANL, México
  • Alicia García-Holgado, Universidad de Salamanca, España
  • Ramona Imelda García López, Instituto Tecnológico de Sonora, México
  • Francisco José García Peñalvo, Universidad de Salamanca, España
  • Leticia García Romano, Universidad Nacional de Córdoba, Argentina
  • Elvia Garduño Teliz, Universidad de Autónoma de Guerrero, México
  • Mercè Gisbert Cervera, Universidad de Rovira i Virgili, España
  • Laura Icela González, UANL, México
  • Marcos Román González, UNED, España
  • Carina Soledad González-González, Universidad de La Laguna, España
  • Alfonso Gutiérrez Martín, Universidad de Valladolid, España
  • Diana Hernández Montoya, UNED, Costa Rica
  • José Hernández Ortega, Universidad Complutense, España
  • Kristi Jauregui, Universiteit Utrecht, Nederland
  • Agustin Lagunes Dominguez, Universidad de Veracruzana, México
  • M. Ángeles LLopis Nebot, Universidad Jaume I, España
  • Carmen Llorente Cejudo, Universidad de Sevilla, España
  • Carmen Lloret-Catala, Universidad de Valencia, España
  • Renata Marciniak, Universidad de Manresa, España
  • Victoria I. Marín, Universidad de de Lleida, España
  • Verónica Marín Díaz, Universidad de Córdoba, España
  • Elena Martín Monje, UNED, España
  • Fernando Martínez Abad, Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad de Salamanca., España
  • Antonio Martínez Arboleda, Universidad de Salamanca, España
  • Santiago Mengual-Andrés, Universidad de Valencia, España
  • Salvador Montaner Villalba, Universidad de Internacional de Valencia, España
  • Rafael Morales Gamboa, Universidad de Guadalajara, México
  • Ana Luisa Mülbert, UNISUL, Brasil
  • Pablo César Muñoz Carril, Universidad de Santiago de Compostela, España
  • Fabio Nascimbeni, European Training Foundation (ETF), Italia
  • Lia Raquel Oliveira, Universidade do Minho, Portugal
  • João Paz, Universidad de Aberta, Portugal
  • Adolfina Pérez-Garcias, Universidad de Islas Baleares, España
  • Diana Rosario Pérez Martín, Universidad Rey Juan Carlos, España
  • Mª Paz Prendes Espinosa, Universidad de Murcia, España
  • Miguel Angel Puig Cabrera,Universidade do Algarve, Portugal
  • Iliana del Rocío Ramírez Asanza, UTPL, Ecuador
  • Francisco Ignacio Revuelta Domínguez, Universidad de Extremadura, España
  • Liane Margarida Rockenbach Tarouco, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil
  • Marcos Román González, UNED, España
  • Pedro Román-Graván, Universidad de Sevilla, España
  • Lorena R. Romero-Domínguez, Universidad de Sevilla, España
  • José-María Romero-Rodríguez, Universidad de Granada, España
  • Marta Ruiz Corbella, UNED, España
  • Julio Ruiz Palmero, Universidad de Málaga, España
  • Enrique Ruiz Velasco, UNAM, México
  • José Manuel Sáez López, UNED, España
  • Jesús Salinas Ibáñez, Universidad de Islas Baleares, España
  • Verónica Patricia Sánchez Burneo, UTPL, Ecuador
  • Miguel Santamaria Lancho, UNED, España
  • Carolina Schmitt Nunes, Universidad de Sta. Catarina, Brasil
  • Beatriz Sedano Cuevas, UNED, España
  • Juan Eusebio Silva Quiroz, Universidad de Santiago, Chile
  • Edgar Andrés Sosa, Universidad de Autónoma Manizales, Colombia
  • Juan José Sosa Alonso, Universidad de La Laguna, España
  • David Subero Tomás, Universidad ee grnada, España
  • Eneko Tejada Garitano, Universidad del Pais Vasco, España
  • Romero Tori, Universidad de Sao Paulo, Brasil
  • Ricardo Torres, Universidad La Salle, España
  • Mónica Torres Sánchez, Universidad de Málaga, España
  • Gemma Tur, Universidad de Islas Baleares, España
  • Lilian Ucker, Universidade Federal de Goiás, Brasil
  • Jesús Valverde Berrocoso, Universidad de Extremadura, España
  • Esteban Vázquez-Cano, UNED, España
  • José Carlos Vázquez-Parra, TEC Monterrey, México
  • Mónica Vilhelm, UNED, España
  • Telmo Zarraonandia Ayo, Universidad Carlos III, España

Revisores / Reviewers 2022

  • Julia Alba Ángel Osorio, UNAD, Colombia
  • Ruth Marlene Aguilar Feijoo, UTPL, Ecuador
  • Inés Alvarez-Icaza Longoria, TEC Monterrey, México
  • Manuel Area Moreira, Univ. La Laguna, España
  • Inmaculada Aznar Díaz, Univ. Granada, España
  • Cristóbal Ballesteros Regaña, Univ. Sevilla, España
  • Héctor Barbosa León, TEC Colima, México
  • Elena Bárcena Madera, UNED, España
  • Laura Fernanda Barrera Hernández, Univ. Sonora, México
  • Antonio Bartolomé Pina, Univ. Barcelona, España
  • Patricia Behar, Univ. Rio Grande do Sul, Brasil
  • Carlos Bravo Reyes, Univ. Gabriel René Moreno, Santa Cruz, Bolivia
  • Mª Camino Bueno-Alastuey, Univ. Pública de Navarra, España
  • Mauricio Buitrago, UNILIBRE, Colombia
  • Cesar Coll Salvador, Univ. Barcelona, España
  • Julio Cabero Almenara, Univ. Sevilla, España
  • Nati Cabrera, UOC, España
  • María Luz Cacheiro González, UNED, España
  • Elena Cano García, Univ. Barcelona, España
  • Linda Castañeda, Univ. Murcia, España
  • Isolda Margarita Castillo Martínez, TEC, Monterrey, México
  • María Dolores Castrillo de Larreta-Azelain, UND, España
  • Beatriz Cebreiro López, Univ. Santiago de Compostela, España
  • Cristian Cerda Moreno, Univ. Almería, España
  • Peter S. Cookson Steele, Delaware State University, USA
  • María Elena Chan Núñez, Univ. Guadalajara, México
  • Francisco Javier Chávez Maciel, Instituto Politécnico Naciona, México
  • Ioannis Dimitriadis Damoulis, Univ. Valladolid, España
  • María Esther del Moral Pérez, Univ. Oviedo, España
  • Frida Díaz Barriga Arceo, UNAM, México
  • Anna Engel Rocamora, Univ. Barcelona, España
  • Anna Escofet Roig, Univ. Barcelona, España
  • Iris Estévez Blanco, Univ. Santiago Compostela, España
  • Tiberio Feliz Murias, UNED, España
  • Maite Fernández-Ferrer, UOC, España
  • Lorea Fernández Olaskoaga, Univ. País Vasco, España
  • Adelaida Flores Hernández, Universidad de Puebla, Mëxico
  • David Fonseca Escudero, Univ. La Salle, España
  • Alvaro Galvis, Univ. Los Andes, Bogotá, Colombia
  • Lorenzo García Aretio, UNED, España
  • José Luis García Boyé, AIESAD, España
  • Abel García González, TEC Monterrey, México
  • Iolanda García González, UOC, España
  • Ramona Imelda García López, Instituto Tecnológico de Sonora, México
  • Rosa García-Ruiz, Univ. Cantabria, España
  • Elvia Garduño Teliz, Univ. Autónoma de Guerrero, México
  • Inés Gil Jaurena, UNED, España
  • Leonardo David Glasserman Morales, TEC Monterrey, México
  • María Elena Gómez Parra, UNED, España
  • Katiuska Fernández Morales, Univ. Aut. Baja California, México
  • Aida González Lara, UANL, México
  • Vicent Gonzálvez, Univ. Valencia, España
  • Begoña Gros Salvat, Univ. Barcelona, España
  • Lou Guardia, UOC, España
  • Teresa Guasch-Pascual, UOC, España
  • Cecilia Guerra, Univ. Aveiro, Portugal
  • Montse Guitert, UOC, España
  • Carme Hernández Escolano, Univ. Barcelona, España
  • Diana Hernández Montoya, UNED, Costa Rica
  • Rubén Hernández-Ruiz, Univ. Veracruzana, México
  • Carmen Herrero, Manchester Metropolitan University, GB
  • Francisco Javier Hinojo Lucena, Univ. Granada, España
  • Patricio Humanante, Univ. Chimborazo, Ecuador
  • Laura Icela González, UANL, México
  • Victoria Khraiche, Univ. Complutense, Madrid, España
  • Pilar Lacasa, Univ. Alcalá, España
  • Carlos Ernesto Lobato García, Univ. Juárez, Tabasco, México
  • Edgar Omar López Caudana, TEC Monterrey, México
  • Eloy López Meneses, Univ. Pablo de Olavide, España
  • Monica Luque, Univ. Córdoba, Argentina
  • José María Luzón Encabo, UNED, España
  • Carmen Llorente Cejudo, Univ. Sevilla, España
  • Juan José Magaña Redondo, UNED, España
  • Alejandra M. Maldonado Trapp, UDEC, Chile
  • Susana Teresa Marchisio, Univ. Nacional Rosario, Argentina
  • Victoria I. Marín, Univ. de Lleida, España
  • Domingo Alfonso Martín-Sánchez, UPM, Madrid, España
  • João Mattar, PUC, Sao Paulo, Brasil
  • Rory McGreal, Athabasca University, Canadá
  • Miranda Mendoza, TEC, Monterrey, México
  • Alejandro Miranda Díaz, UNAM, México
  • Maribel dos Santos Miranda Pinto, UAB, Portugal
  • José M. Molina Espinosa, TEC Monterrey, México
  • Nicolás Montalbán Martínez, Univ. Politécnica de Cartagena, España
  • Salvador Montaner Villalba, Univ. Internacional de Valencia, España
  • Rubén Morales Menéndez, TEC Monterrey, México
  • Ana Luisa Mülbert, UNISUL, Brasil
  • Rubén Edel Navarro, Univ. Veracruzana, México
  • Brenda Cecilia Padilla Rodríguez, UANL, México
  • Maria Raquel Patrício, Inst. Politécnico Bragança, Portugal
  • Adolfina Pérez-Garcias, Univ. Islas Baleares, España
  • Juan de Pablos Pons, Univ. Sevilla, España
  • Miquel Àngel Prats, Univ. Ramon Llull, España
  • Mª Paz Prendes Espinosa, Univ. Murcia, España
  • José Quintanal Díaz, UND, España
  • Juliana Raffaghelli, Università degli Studi di Padova, Italia
  • Iliana Ramírez Asanza, UTPL, Ecuador
  • María Soledad Ramírez Montoya, TEC Monterrey, México
  • Timothy Read, UNED, España
  • Francisco Ignacio Revuelta Domínguez, Univ. Extremadura, España
  • José Luis Rodríguez Illera, Univ. Barcelona, España
  • José-María Romero-Rodríguez, Univ. Granada, España
  • Teresa Romeu, UOC, España
  • Marta Ruiz Corbella, UNED, España
  • Julio Ruiz Palmero, Univ. Málaga, España
  • Enrique Ruiz Velasco, UNAM, México
  • José Manuel Sáez López, UNED, España
  • Jesús Salinas Ibáñez, Univ. Islas Baleares, España
  • Jorge Sanabria, TEC Monterrey, México
  • Verónica Patricia Sánchez Burneo, UTPL, Ecuador
  • Yamile Sandoval Romero, Univ. Aut. Occidente, Colombia
  • Albert Sangrá, UOC, España
  • Celia Paola Sarango-Lapo, UTPL, Ecuador
  • Carolina Schmitt Nunes, Univ. Sta. Catarina, Brasil
  • Beatriz Sedano Cuevas, UNED, España
  • Juan Eusebio Silva Quiroz, Univ. Santiago, Chile
  • Edgar Andrés Sosa, Univ. Autónoma Manizales, Colombia
  • Alba Souto-Seijo, Univ. Santiago Compostela, España
  • Cristóbal Nico Suárez Guerrero, Univ. Valencia, España
  • José Manuel Suárez Riveiro, UNED, España
  • Yahaira Torres Ribera, Univ. Puerto Rico
  • Javier Tourón Figueroa, UNIR, España
  • Gemma Tur, Univ. Islas Baleares, España
  • Esteban Vázquez-Cano, UNED, España
  • J.Carlos Vázquez Parra, TEC Monterrey, México
  • Mónica Vilhelm, UNED, España
  • Dimitrios Vlachopoulos, Rotterdam School of Management, Paises Bajos

Revisores / Reviewers 2021

  • Constanza Abadia García, UNAD, Colombia
  • Silvia Irene Adame Rodríguez, UABC, México
  • Ignacio Aguaded, Universidad ee Huelva, España
  • Ruth Marlene Aguilar Feijoo, UTPL, Ecuador
  • Carmen Alba, Universidad Complutense, España
  • Elena Barberá Gregori, UOC, España
  • Elena Bárcena Madera, UNED, España
  • Antonio Bartolomé Pina, Universidad de Barcelona, España
  • Marta Cáceres Piñuel, Universidad de Valladolid
  • María Luz Cacheiro González, UNED, España
  • Selín Carrasco, UNSL, Argentina
  • Linda Castañeda, Universidad de Murcia, España
  • María José Cavadas, Universidad Complutense, España
  • Francisco Cervantes, UNIR, México
  • Jorge Cortés, Universidad Autónoma de Chihuhua, México
  • Analía Chiecher, UNRC, Argentina
  • Edurne Chocarro de Luis, Universidad de La Rioja, España
  • Francisco Javier Davara Torrego, Universidad Francisco de Vitoria, España
  • Kenneth Delgado Santa Gadea, PUC, Perú
  • Ana Duarte Hueros, Universidad de Huelva, España
  • Anna Engel Rocamora, Universidad de Barcelona, España
  • Tiberio Feliz Murias, UNED, España
  • Rafael Ferreira, Universidade Federar Rural de Pernambuco, Brasil
  • Bernardo Gargallo López, Universidad de Valencia, España
  • Alberto García, Universidad Complutense de Madrid, UCM, España
  • Antonio Daniel García, Universidad de Huelva, España
  • José Luis García Boyé, AIESAD
  • Janet García González, UANL, México
  • Juan García Gutiérrez, UNED, España
  • José Miguel García Ramírez, Universidad de Granada, España
  • Blanca García Riaza, Universidad de Salamanca, España
  • Ezequiel Godoy, Universidad Tecnológica Nacional de Rosario, UTN, Argentina
  • María Elena Gómez Parra, Universidad de Córdoba, España
  • Milagros del Carmen Gonzáles, UPCH, Perú
  • María Obdulia González Fernández, UDG, México
  • Juan González Martínez, Universitat de Girona, España
  • Begoña Gros Salvat, UOC, España
  • M. Dolores Hidalgo Ariza, Universidad de Córdoba, España
  • Francisco Javier Hinojo Lucena, Universidad de Granada, España
  • Patricio Humanante, UNACH, Ecuador
  • Ana Iglesias Rodríguez, Universidad de Salamanca, España
  • Jorge Joo Nagata, UMCE, Chile
  • María Jordano de la Torre, UNED, España
  • Victoria Khraiche, Universidad Complutense, España
  • Marina Kriscautzky, UNM, México
  • Andreza Regina Lopes da Silva, UFSC, Brasil
  • Rocío López González, Universidad Veracruzana, México
  • Juan José Magaña Redondo, UNED, España
  • Magdalena López Pérez, Universidad de Extremadura, España
  • Alejandra M. Maldonado Trapp, Universidad de Concepción, UdeC, Chile
  • Pere Marquès Graells, UAB, España
  • Sergio Martín, UNED, España
  • Cristina Mercader-Juan, UAB, España
  • Luis Fabián Moncada Mora, UTPL, Ecuador
  • Nicolás Montalbán, Universidad de Murcia, España
  • Salvador Montaner Villalba, UPV, España
  • María Gracia Moreno Celeghin, UNED, España
  • Ana Luisa Mülbert, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Brasil
  • Jaime Muñoz Arteaga, U. Autónoma de Aguascalientes, México
  • Juan Manuel Muñoz González, Universidad de Córdoba, España
  • Carla Netto, PUCMG, Brasil
  • Ana Maria Ortiz-Colon, Universidad de Jaén, España
  • Miguel Ángel Ortiz Sobrino, Universidad Complutense, España
  • Maria Raquel Patrício, IPB, Portugal
  • Alejandro Peña Ayala, IPN, México
  • Alejandro Pisanty, UNAM, México
  • Ángel de Jesús Puentes Puente, PUCMM, Rep. Dominicana
  • Darinka del Carmen Ramírez Hernández, TEC, México
  • María Soledad Ramírez Montoya, TEC, México
  • Elena Real, Universidad Complutense, España
  • Francisco Ignacio Revuelta Domínguez, Universidad de Extremadura, España
  • Mercedes Rico García, Universidad de Extremadura, Espña
  • Mguel Roco, UdeC, Chile
  • María Josefa Rubio, UTPL, Ecuador
  • José A. Ruiperez-Valiente, Universidad de Murcia, España
  • José Manuel Sáez López, Uned, España
  • Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua, UNED, España
  • Verónica Patricia Sánchez Burneo, UTPL, Ecuador
  • Sonia María Santoveña Casal, UNED, España
  • Carolina Schmitt Nunes, UFSC, Brasil
  • Beatriz Sedano Cuevas, UNED, España
  • Raúl Tárraga Mínguez, Universidad ee Valencia, España
  • Osbaldo Turpo, UNSA, Perú
  • Mónica Vilhelm, UNED, España
  • Roseli Zen Cerny, UFSC, Brasil

Revisores / Reviewers 2020

  • Ruth Marlene Aguilar Feijoo, Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL), Ecuador
  • Fernando Albuquerque Costa, Universidade de Lisboa Instituto de Educação
  • Paloma Antón Ares, Universidad Complutense de Madrid, España
  • Pilar Arnaiz Sánchez, Universidad de Murcia
  • Ricardo Azambuja Silveira, Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil
  • Inmaculada Aznar Díaz, Universidad de Granada, España
  • José L. Aznarte
  • Cristóbal Ballesteros Regaña
  • Elena Barberá Gregori
  • José María Barceló Ordinas, Universidad Politécnica de Catalunya, España
  • Elena Bárcena Madera, UNED, España
  • Carlos Bravo Reyes, Universidad Autónoma Gabriel René Moreno, Bolivia
  • Julio Cabero Almenara, Universidad de Sevilla, España
  • Marta Cáceres Piñuel
  • María Luz Cacheiro González, UNED, España
  • Agustín Carlos Caminero Herráez, UNED, España
  • David Carabantes Alarcón
  • Francisco Cavas Martínez
  • Beatriz Cebreiro, Universidad de Santiago de Compostela, España
  • Antonio Colmenar Santos, UNED, España
  • Ruth S. Contreras Espinosa, Universidad de Vic-Universidad Central de Cataluña, España
  • Guiomar Corral, Universidad Ramón Llull, España
  • Ramón Cózar Gutiérrez, Profesor Contratado Doctor. Facultad de Educación de Albacete. Universidad de Castilla-la Mancha.
  • Ivanovna Cruz Pichardo, Universidad Católica Madre y Maestra, República Dominicana
  • María Elena Chan Núñez, Universidad de Guadalajara, México
  • María Esther del Moral Pérez, Catedrática EU, España
  • Daniel Domínguez Figaredo, Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • Anna Engel Rocamora, Universidad de Barcelona, España
  • Beatriz Fainholc, UNLP-CEDIPROE, Argentina
  • Santiago Felici
  • Camino Fernández Llamas, Universidad de León, España
  • Bárbara Fernández Robles, Universidad Isabel I
  • David Fonseca, Universidad La Salle, España
  • Lorenzo García Aretio, Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), España
  • José Luis García Boyé, AIESAD, España
  • Janet García González
  • Félix García-Loro, UNED, España
  • Francisco José García Peñalvo, Universidad de Salamanca, España
  • José Miguel García Ramírez
  • Ana García Valcárcel Muñoz-Repiso, Universidad de Salamanca, España
  • Leonardo David Glasserman Morales, Centro Regional de Formación
  • Docente e Investigación Educativa del Estado de Sonora, México
  • María Elena Gómez Parra
  • Víctor González Calatayud, Universidad de Murcia
  • Carina Soledad González-González, Universidad de La Laguna, España
  • Juan González Martínez
  • Cecilia Guerra
  • Nadia Denise Hernández, Universidad Veracruzana, México
  • Rubén Hernández-Ruiz
  • Rafael Hidalgo, The Open University, Reino Unido
  • Victoria Khraiche, Universidad Complutense de Madrid, España
  • Martha Lilia León
  • Andreza Regina Lopes da Silva, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Brasil
  • Ángel López Folgado
  • Eloy López Meneses, Universidad Pablo de Olavide, España
  • Maria Teresa Lugo, Instituto Internacional de Planeamiento de la Educacion de la UNESCO, Argentina
  • M. Ángeles LLopis Nebot
  • Alejandra M. Maldonado Trapp, Universidad de Concepción, Chile
  • Verónica Marín Díaz, Universidad de Córdoba, España
  • Sergio Martín Gutiérrez, UNED, España
  • Señor Luis Fabian Moncada Mora
  • António Moreira Teixeira, Universidade Aberta, Portugal
  • María Gracia Moreno Celeghin, Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • Brenda Cecilia Padilla Rodríguez, Universidad Autónoma de Nuevo León, México
  • Anselmo Peñas Padilla, UNED, España
  • Fina Pérez
  • Juan Carlos Pérez-González, UNED, España
  • Eucidio Pimenta Arruda
  • Alejandro Pisanty, UNAM, México
  • Juan de Pablos Pons
  • Timothy Read, UNED, España
  • Eloisa Reche Urbano
  • Marcos Román González, UNED, España
  • D. Pedro Román-Graván, Universidad de Sevilla, España
  • María Josefa Rubio, Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL), Ecuador
  • Germán Ruipérez García, UNED, España
  • José A. Ruiperez-Valiente, MIT, Estados Unidos
  • Marta Ruiz Corbella, UNED, España
  • Julio Ruiz Palmero, Universidad de Málaga, España
  • María del Mar Sánchez Vera, Universidad de Murcia, España
  • Ángel Sanmartín Alonso
  • Carolina Schmitt Nunes, Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil
  • José Manuel Sáez López, Profesor Facultad de Educación UNED, España
  • Jesús Salinas Ibáñez, Universidad de las Islas Baleares, España
  • Beatriz Sedano Cuevas, Universidad Nacional de Educación a Distancia (Doctora Programa TIC-ETL), España
  • José Luis Serrano Sánchez
  • Isabel María Solano Fernández
  • Mario Solarte, Universidad de Cauca, Colombia
  • Cristóbal Suárez Guerrero, Universidad de Salamanca, España
  • Eneko Tejada Garitano
  • Javier Tourón Figueroa, Universidad Internacional de La Rioja (UNIR), España
  • Ana Vanesa Valero García, Universidad de Murcia, España
  • Carlos Vaz de Carvalho
  • Esteban Vázquez-Cano, UNED, España
  • Airton Zancanaro, Brasil
  • María Luisa Zorrilla Abascal, Universidad Autónoma del Estado de Morelos, México

Revisores / Reviewers 2019

  • Ángel de Juanas Oliva, UNED, España
  • Ana Ayuste González, Universidad de Barcelona, España
  • Andreza Regina Lopes da Silva, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Brasil
  • Alma Herrera Márquez, UNAM y Universidad Abierta y a Distancia de México, México
  • Belén Zayas Latorre, Universidad de Valencia, España
  • Beatriz Tancredi, Universidad Nacional Abierta, Venezuela, República Bolivariana de
  • Bernardo Gargallo López, Universidad de Valencia, España
  • Begoña Gros Salvat, Universitat Oberta de Catalunya, España
  • Beatriz Malik-Liévano, Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)
  • Carolina Schmitt Nunes, Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil
  • Carme Hernández Escolano, Universitat Pompeu Fabra Universitat Ramon LLull, España
  • Carla Netto, Centro Universitário Newton Paiva - PUCRS, Brasil
  • Cristiano Maciel, Universidade Federal de Mato Grosso, Brasil
  • Cristóbal Suárez Guerrero, Universidad de Salamanca, España
  • Domingo Alfonso Martín-Sánchez, Universidad Politécnica de Madrid, España
  • Daniel Domínguez Figaredo, Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • Timothy Read, UNED, España
  • Eloy López Meneses, Universidad Pablo de Olavide, España
  • Walter Ruben Iriondo Otero, Univerdidade Federal de Pelotas, Brasil
  • Elena López de Arana, Universidad del País Vasco, España
  • Tiberio Feliz Murias, UNED, España
  • Juan Carlos Aguado Franco, Universidad Rey Juan Carlos, España
  • Juan García Gutiérrez, Universidad Nacional de Educación a Distancia
  • Juan Manuel Muñoz González, Universidad de Córdoba, España
  • Juana M. Ortega Tudela, Universidad de Jaén, España
  • Judith Zubieta, UNAM, México
  • Karin Vieira da Silva, Portugal
  • Frida Díaz Barriga Arceo, UNAM, México
  • Laura Alonso Dí­az, Universidad de Extremadura, España
  • Inmaculada Aznar Díaz, Universidad de Granada, España
  • José Manuel Sáez López, Profesor Facultad de Educación UNED, España
  • José A. Ruiperez-Valiente, MIT, Estados Unidos
  • M. Dolores Hidalgo Ariza, Universidad de Córdoba, España
  • María Rosa Buxarrais, Universidad de Barcelona, España
  • María R. Belando-Montoro, Universidad Complutense de Madrid, España
  • María Luz Cacheiro González, UNED, España
  • Marta Ruiz Corbella, UNED, España
  • Marina Kriscautzky, UNAM, México
  • María Jordano de la Torre, UNED, España
  • Monica Luque, ISTEC Iberoamerican Science Technology & Education Consortium, Argentina
  • María Josefa Rubio, Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL), Ecuador
  • Miguel Ángel Conde González, Universidad de León, España
  • Osbaldo Turpo, Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa, Perú
  • Rosario Cerrillo Martín, Profesorado y educación, Universidad Autónoma de Madrid, España
  • Vicent Gonzálvez, Universidad de Valencia, España
  • Sônia Bonelli, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul - PUCRS, Brasil
  • Silvia Irene Adame Rodríguez, Universidad Autónoma de Baja California, México
  • Sonia María Santoveña Casal, UNED, España
  • Raúl Tárraga Mínguez, Universidad de Valencia., España
  • Verónica Patricia Sánchez Burneo, Universidad Técnica Particular de Loja, Ecuador
  • Peter S. Cookson Steele, Instituto Adelante Online, Estados Unidos
  • Ramona Imelda García López, Instituto Tecnológico de Sonora, México
  • Ruth Marlene Aguilar Feijoo, Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL), Ecuador

Revisores / Reviewers 2018

  • Ana García Valcárcel Muñoz-Repiso, Universidad de Salamanca, España
  • Andreza Regina Lopes da Silva, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Brasil
  • Alma Herrera Márquez, UNAM y Universidad Abierta y a Distancia de México, México
  • Carlos Bravo Reyes, Universidad Autónoma Gabriel René Moreno, Bolivia, Estado plurinacional de
  • Carolina Schmitt Nunes, Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil
  • Carlos De Mora Buendía, Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • Cristina Calle Martínez, Universidad Complutense - Madrid, España
  • Esteban Vázquez-Cano, UNED, España
  • Jorge Cortés, Universidad Autónoma de Chihuhua, México
  • Jose María Cales, Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • José Manuel Sáez López, Profesor Facultad de Educación UNED, España
  • Luisa Aires, Universidade Aberta, Portugal
  • Laura Alonso Dí­az, Universidad de Extremadura, España
  • Leonardo David Glasserman Morales, Escuela de Humanidades y Educación. Tecnológico de Monterrey, México
  • Linda Castañeda, Universidad de Murcia
  • Liane Margarida Rockenbach Tarouco, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil
  • Izaskun Elorza, Universidad de Salamanca, España
  • Nara Maria Pimentel, Universidade de Brasilia, Brasil
  • Pilar Rodríguez Arancón, Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • Paloma Antón Ares, Universidad Complutense de Madrid, España
  • María Josefa Rubio, Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL), Ecuador
  • Manuel Cebrián de la Serna, Universidad de Málaga, España
  • María Soledad Ramírez Montoya, Tecnológico de Monterrey, México
  • Mª Teresa López Soto, Universidad de Sevilla
  • Marco Silva, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil
  • Manuel Caeiro Rodríguez, Universidad de Vigo, España, España
  • María Jordano de la Torre, UNED, España
  • Noelia Madrid, Universidad de Alicante
  • Peter S. Cookson Steele, Instituto Adelante Online, Estados Unidos
  • Omar José Miratía Moncada, Universidad Central de Venezuela (UCV), Venezuela, República Bolivariana de
  • Ruth Marlene Aguilar Feijoo, Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL), Ecuador
  • Rubén Edel Navarro, Universidad Veracruzana, México
  • Timothy Read, UNED, España
  • Verónica Patricia Sánchez Burneo, Universidad Técnica Particular de Loja, Ecuador
  • Verónica Marín Díaz

Revisores / Reviewers 2017

  • Airton Zancanaro, Brasil
  • Alfonso Bustos Sánchez, Universidad Nacional Autónoma de México, México
  • Ana Ayuste González, Universidad de Barcelona, España
  • Ana Luisa Mülbert, Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL, Brasil
  • Andreza Regina Lopes da Silva, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Brasil
  • Ángel de Juanas Oliva, UNED, España
  • Antonio Colmenar Santos, UNED, España
  • Begoña Gros Salvat, Universitat Oberta de Catalunya, España
  • Carla Netto, Centro Universitário Newton Paiva - PUCRS, Brasil
  • Carlos Bravo Reyes, Universidad Autónoma Gabriel René Moreno, Bolivia, Estado plurinacional de
  • Carolina Schmitt Nunes, Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil
  • Carmen Lloret-Catala, Universidad de Valencia, España
  • Claudio Rama, IESAL/UNESCO, Venezuela
  • Cristóbal Suárez Guerrero, Universidad de Salamanca, España
  • Diana Rivera, UTPL, Ecuador
  • David Fonseca, Universidad La Salle, España
  • Esteban Vázquez-Cano, UNED, España
  • Eduardo Peñalosa Castro, Universidad Autónoma Metropolitana Unidad Cuajimalpa, México, México
  • Cristina Calle Martínez, Universidad Complutense - Madrid, España
  • Guadalupe Carmona Domínguez, University of Texas at San Antonio, Estados Unidos
  • Fernando Martínez Abad, Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad de Salamanca., España
  • Fernando Rosell Aguilar, Open University, Reino Unido
  • Francisco Cervantes, UNIR, México
  • Francisco Javier Chávez Maciel, Instituto Politécnico Nacional, México
  • Horacio Ferreyra, Universidad de la Plata, Argentina
  • Irene Zurborn Fernández, Fundación CEDDET, España
  • Ignacio Aguaded, Universidad de Huelva, España
  • João Mattar, Pontificia Universidad Católica de São Paulo / Centro Universitário Uninter, Brasil
  • Jorge Cortés, Universidad Autónoma de Chihuhua, México
  • José Manuel Sáez López, Profesor Facultad de Educación UNED, España
  • Jose María Cales, Universidad Nacional de Educación a Distancia, España
  • José María Luzón Encabo, Dpto. de Psicología Evolutiva y de la Educación Facultad de Psicología Universidad Nacional de Educación a Distancia España, España
  • Karin Vieira da Silva, Portugal
  • Liane Margarida Rockenbach Tarouco, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil
  • Luisa Aires, Universidade Aberta, Portugal
  • Luz Dary Arias Soto, Universidad Nacional de Colombia
  • Manuel Area Moreira, Universidad de La Laguna, España
  • María Dolores Castrillo de Larreta-Azellain, UNED, España
  • María Esther del Moral Pérez, Catedrática EU, España
  • María Elena Chan Núñez, Universidad de Guadalajara, México
  • María Josefa Rubio, Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL), Ecuador
  • María Luisa Sein-Echaluce, Universidad de Zaragoza, España
  • María Luisa Zorrilla Abascal, Universidad Autónoma del Estado de Morelos, México
  • Marta Ruiz Corbella, UNED, España
  • Miguel Ángel Conde González, Universidad de León, España
  • Miguel Santamaria Lancho, UNED, España
  • Miriam García Blanco, UNED, España
  • Osbaldo Turpo, Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa, Perú
  • Paloma Antón Ares, Universidad Complutense de Madrid, España
  • Prudencia Gutiérrez Esteban, Universidad de Extremadura, España
  • Ramón Cózar Gutiérrez, Profesor Contratado Doctor. Facultad de Educación de Albacete. Universidad de Castilla-la Mancha.
  • Ramona Imelda García López, Instituto Tecnológico de Sonora, México
  • Ricardo Azambuja Silveira, Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil
  • Ruth Marlene Aguilar Feijoo, Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL), Ecuador
  • Sergio Martín Gutiérrez, UNED, España
  • Silvia Irene Adame Rodríguez, Universidad Autónoma de Baja California, México
  • Teresa Pessoa, Universidade de Coimbra, Portugal
  • Teresa Quiroz, Universidad de Lima, Perú
  • Verónica Patricia Sánchez Burneo, Universidad Técnica Particular de Loja, Ecuador
  • Verónica Marín Díaz