Beginning of Transitions to Adulthood for Second Generation Youth of Mexican Origin in Southern California
DOI:
https://doi.org/10.5944/ts.7.2021.31229Keywords:
transition to adulthood, young, second generation, mexicanAbstract
The aim of this article is to find out how second generation young people of Mexican origin begin their transitions to adulthood, taking as the main axes of analysis the educational trajectories in their beginnings and starting from two social institutions as their main influences, the family and the school. The biographical approach, specifically Daniel Bertaux’s life stories from an ethno-sociological perspective, has been the framework from which the analysis and interpretation of the data has been carried out. The field work was carried out in the south of the state of California, in 2016 and over a period of six months. Fifty-one young people were interviewed, but this study will use the accounts of seven of the informants.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta revista provee acceso libre inmediato a su contenido bajo el principio de que hacer disponible gratuitamente la investigación al publico, lo cual fomenta un mayor intercambio de conocimiento global, sin coste alguno para el autor.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la Licencia de Reconocimiento CC BY de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).