An Interpretation of “Auto do prisioneiro”, by Ricardo Carvalho Calero
DOI:
https://doi.org/10.5944/rllcgv.vol.25.2020.28901Keywords:
contemporary galician theater, existential theater, theater of the absurd, allegorical story, psychological tragicomedy, symbolism, expressionismAbstract
As for Carvalho Calero’s playwrights, they can be considered an invaluable contributor to the creation and renewal of Galician theater in the twentieth century, in the postwar period. In his theater, without ascription to any literary current, we can ind from classical proposals to the most modern and even some very close to symbolism and expressionism. Auto do prisioneiro is his favorite work and one of the most representative. Thematically, it relects a «human existential problem», with a vision close to the theater of the absurd and laden with expressionism and symbolism. A work that can be interpreted in a plural way.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.