Quebrando os tabús: corpo e subversión en tres poetas galegas
DOI:
https://doi.org/10.5944/rllcgv.vol.25.2020.28900Palabras clave:
poesía galega, corpo feminino, menstruación, tabú, transgresión, galician poetry, female body, menstruation, taboo, transgressionResumen
Partindo da relexión sobre as regras do patriarcado e os límites materiais e discursivos que aquelas impoñen, observaremos como o estigma social da menstruación é cuestionado e subvertido, para crear espazos de liberdade e transgresión nos textos literarios. Ocuparémonos de analizar os mecanismos tradicionais do tabú —como silenciamiento e invisibilización— e a súa conexión co impuro e abxecto para, a seguir, poñer o foco na ruptura propositada coas limitacións. Exploraremos a representación da menstruación nas últimas décadas como manifestación dun corpo asumido e reivindicado, froito dun espírito crítico e dunha vontade de empoderamento con base no pensamento feminista. Para isto centrarémonos en textos poéticos de tres autoras galegas contemporáneas: Lupe Gómez, Yolanda Castaño e Estíbaliz Espinosa.
The aim of this paper is to develop a relection on the rules of patriarchy and the material and discursive limits that they impose. The traditional mechanisms of taboo - such as silencing and invisibility - and its connection with the impure and abject will also be analyzed,by putting the focus on the concious break from the constraints imposed. The representation of menstruation in recent decades will be explored as a manifestation of an assumed and claimed body, the result of a critical spirit and a desire for empowerment based on feminist thinking. Finally,the treatment of menstruation in poetic texts by three contemporary Galician authors - Lupe Gómez, Yolanda Castaño and Estíbaliz Espinosa- will be analyzed.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que permiten la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 . Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.