Qualitative methods in the study of identities. Multi-method autobiographical extended approach and reflexive-ludic workshops
DOI:
https://doi.org/10.5944/empiria.26.2013.7157Keywords:
qualitative methodology, Identity, autobiographical methodology, reflexiveludic workshops, visual methodsAbstract
This article reviews two qualitative methods (the multi-method autobiographical extended approach and the reflexive-ludic workshops) based on visual and participative research techniques such as the self-portrait, role playing, signi#cant circle or timeline. Examples of these techniques are drawn from their application in studies aims to explore identities. The article argues that applying these drawing and participative methods in the context of a qualitative research can up participants’ interpretations of questions, and allow a creative way of interviewing that is respondive to participants’ own meanings and associations. The article discusses the importance to inform to participants about the interpretation of empirical corpus. Participants are considered coresearchers due to their active role in the process of collecting data in this kind of qualitative methods.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:a) Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Licencia Internacional Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0.
b) Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.