Bertso-eskolak: alderdi sozio-emozionalaren garrantzia ahalduntze prozesuan

Autores/as

  • Vanesa Fernández Rodríguez Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Maria Teresa Vizcarra Morales Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Amaia Alvarez-Uria Euskal Herriko Unibertsitatea

DOI:

https://doi.org/10.5944/rllcgv.vol.26.2021.32137

Palabras clave:

adimen emozionala, trebetasun pertsonal eta sozialak, agentzia, ahalduntzea, bertsolaritza

Resumen

Hasierako bertsolaritzaren irakaskuntza teknikaren jabekuntzan zentratzen zen eta tradizionalki bertsolaritza gizonen jarduera izan da (Larrañaga 2013: 41). Mende aldaketarekin batera ordea, gizartean aldaketak egon dira, eta aldaketa horiek bertsolaritzaren sisteman eta ikaskuntzan isla eta eragina izan dituzte. Lan honetan egungo emakume bertsolari eta irakasleek bertso-eskoletan eta hezkuntza arautuan zer-nolako metodologia erabiltzen duten eta alderdi sozio-emozionala eta ahalduntze prozesua zelan kudeatzen dituzten ezagutu nahi izan dugu, euren diskurtso eta praktikei arreta jarriz. Horretarako 10 elkarrizketa sakon eta 16 behaketa egin dira. Emaitzen artean ikus daiteke adimen emozionalaren lanketa egiten dela, bai pertsonala bai taldekoa; genero perspektiba esparru formal eta ez formaletan txertatu dela, eta irakasleak ikasle guztiak ahalduntzen saiatzen direla, ikasleak bide horretan agente aktibo bihurtze aldera.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2021-11-10

Cómo citar

Fernández Rodríguez, V. ., Vizcarra Morales, M. T., & Alvarez-Uria, A. . (2021). Bertso-eskolak: alderdi sozio-emozionalaren garrantzia ahalduntze prozesuan. Revista de lenguas y literaturas catalana, gallega y vasca, 26, 217–238. https://doi.org/10.5944/rllcgv.vol.26.2021.32137

Número

Sección

Lengua y Literatura Vascas