The mark territory or the globalization of our things

Authors

  • Francisco José Caligiuri ASOCIACIÓN CORDOBESA DE RELACIONISTAS PÚBLICOS PROFESIONALES <<<(A.C.R.E.P.)
  • Cristian Gabriel Baquero Lazcano ASOCIACIÓN CORDOBESA DE RELACIONISTAS PÚBLICOS PROFESIONALES <<<(A.C.R.E.P.)

DOI:

https://doi.org/10.5944/eeii.vol.6.n.10.2019.23282

Keywords:

brand, territory, social construction, globalization, state, identity

Abstract

With the arrival of new times, cities, provinces and countries are increasingly submerged in a world where borders tend to disappear.

The internationalization of relations at the global level generates an intercultural influence that stimulates and makes necessary the recognition and differentiation of territories, for which the synergy of communications is fundamental.

The territory brand is a state policy, a social construction, defines what in the eyes of another inhabitant of the world "we are". In it, the collective imaginary creates basic agreements about its identity, about what it is and about how it wants to be seen, an agreement in which both the public and private sectors participate.

In this way the territory is positioned achieving the "globalization of what is ours"

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Author Biographies

Francisco José Caligiuri, ASOCIACIÓN CORDOBESA DE RELACIONISTAS PÚBLICOS PROFESIONALES <<<(A.C.R.E.P.)

Presidente de la Asociación Cordobesa de Relacionistas Públicos Profesionales (ACREP) – República Argentina

Es Profesor para la Enseñanza Primaria, Técnico Superior en Ciencias Jurídicas, Técnico Superior en Relaciones Públicas y Ceremonial, Técnico Universitario en Comunicación Social, Diplomado en Gestión Educativa, Diplomado en Ciencia, Tecnología, Sociedad e Innovación, Locutor, Master Teacher of Intel Corporation, Licenciado en Relaciones Públicas, Licenciado en Publicidad  y Magister en Gestión Pedagógica. Doctorando en Psicología Social.

Cristian Gabriel Baquero Lazcano, ASOCIACIÓN CORDOBESA DE RELACIONISTAS PÚBLICOS PROFESIONALES <<<(A.C.R.E.P.)

Administrador de la Red de Profesionales, Ceremonial y Eventos de la República Argentina.

Es Mediador, Diplomado Universitario en Gestión de Recursos Humanos, Licenciado en Relaciones Públicas, Licenciado en Publicidad, Técnico Superior en Relaciones Públicas y Ceremonial, Martillero Público, Posgrado en Gestión y Dirección. Doctorando en Psicología Social. Socio Adherente del Consejo Profesional de Relaciones Públicas de la República Argentina. Socio Honorario de la Asociación Cordobesa de Relacionistas Públicos Profesionales.

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Published

2019-05-31

How to Cite

Caligiuri, F. J., & Baquero Lazcano, C. G. (2019). The mark territory or the globalization of our things. INSTITUTIONAL STUDIES JOURNAL, 6(10), 211–226. https://doi.org/10.5944/eeii.vol.6.n.10.2019.23282

Issue

Section

Artículos