Immigration, School and Exclusion
DOI:
https://doi.org/10.5944/empiria.28.2014.12121Keywords:
immigration, school, concentration, exclusion and segregationAbstract
This paper presents an ethnographic study about the school discourse aroundthe school concentration of immigrant students. It deconstruct the discoursesabout the factors and impact of this phenomenon. This work taken a microsociologicallevel analysis, the ethnographic context is a district of the province ofGranada. This analysis allows to discover covert practices that favor the concentrationand the discourses that justify this reality.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:a) Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Licencia Internacional Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0.
b) Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.