Gómez de Avellaneda: Cuartetos escritos en un cementerio and its English precedents
DOI:
https://doi.org/10.5944/rhythmica.39974Keywords:
Romanticism, Gómez de Avellaneda, poetry, European, influence, 19th centuryAbstract
This paper is an introduction to the study of this poem, in relation to Anglo-Saxon poetry immediately prior to the rise of literary romanticism. To do so, we reveal some technical details that remained forgotten, relegated or ignored by previous analysis, mainly the comparison between the English and Spanish metrics. In this case, we will focus specifi cally on some affi nities with Thomas Gray’s Elegy Written in a Country Churchyard, and with Lord Byron’s Lines Written Beneath an Elm in the Churchyard of Harrowon- the-Hill.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
a) Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0. que permite a terceros compartir la obra siempre que se haga con un uso no comercial, se indique su autor y no se utilice para realizar obras derivadas.
b) Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.