Final project studies, an academic experience
DOI:
https://doi.org/10.5944/ribim.15.2.42571Keywords:
Innovation, Education, Control, Artificial intelligenceAbstract
Inserted in the issue of innovations, experiences and research into applied technologies, this paper describes the realization of the Final Project Studies (PFE) by students of the Mechatronics Engineering in the Faculty of Engineering of the Universidad Nacional de Cuyo and at under the agreement that it has with the de l'Ecole Nationale d'Ingénieurs de Brest (France), by which two students attend each year to study the last two years of that career, returning to develop the PFE and PPS then in Argentina, after which title graduate is recognized for both educational institutions and their respective countries. The PFE was conducted from August 15 to December 15 each year and should total at least 600 hours under the supervision, guidance and supervision of the authors of this paper. In conclusion, over more than three years since its inception, has demonstrated that PFE is perceived as a clear and powerful teaching strategy in order that meet the objectives proposed in relation to the contents organized and sequenced by the curriculum. It has proved a particular way of teaching and learning which postulates didactic pedagogical model and within a specific set of guidelines designed to ensure that model in practice institutional education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores conservan los derechos de autor y ceden de forma no exclusiva los derechos de explotación de los trabajos aceptados para su publicación en Revista Iberoamericana de Ingeniería Mecánica, garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo.
Los autores permiten que la revista distribuya los trabajos publicados bajo la licencia de uso Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0 International). Esta licencia permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y de la publicación inicial en esta revista. Se puede copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se use para fines comerciales.
Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente (en un repositorio institucional, etc) la versión publicada del artículo (VOR) siempre con referencia a su publicación en la Revista Iberoamericana de Ingeniería Mecánica.
La publicación en esta revista es gratuita y no impone ningún coste a los autores.