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Vol. 27 No. 2 (2023)
Vol. 27 No. 2 (2023)
DOI:
https://doi.org/10.5944/ribim.27.2.2023
Published:
2023-10-01
Articles
Impact of the addition of AI2O3 on the stability of the lubrication regimens of thermally sprayed (OF) and flameremelted nickel-based coatings
D.L. Cano, K.A. Habib, Emilio Rayón
3-16
PDF (Español)
Neural network analysis of the energy profile of a sheet metal forming press in the automotive industry
Camilo Carrillo González, Eloy Díaz Dorado, José Cidrás Pidre, Aitor Correa Rodríguez, Enrique Casarejos Ruiz, Cristina Isabel Martínez Castañeda, José Florencio Sánchez Rúa
17-33
PDF (Español)
Methodology for the study by means of numerical simulation of the adaptation of the stent of an aortic valve prosthesis to the area of implantation
Sofia Suárez García, José Ángel López Campos, Irea López García, David Agudo del Rio, Abraham Segade Robleda, Jacobo González Baldonedo
35-48
PDF (Español)
Multiplatform modelling for the control of an articulated system
Javier Ibarrola Chamizo, Miguel Merino Olagüe, Xabier Iriarte Goñi, Mikel Hualde Otamendi
49-60
PDF (Español)
Detecting and identifying cracks in low-speed slender rotating beams through modal parameters and artificial neural networks
Belén Muñoz Abella, Lourdes Rubio, Patricia Rubio
61-73
PDF (Español)
Learning of ethical and social competences in mechanical engineering degree
Isabel T. Martín Mateos
75-83
PDF (Español)
Influence of the depth of relief on the meshing stiffness, load sharing, and transmission error of spur gears with wear
Myriam B. Sánchez, Miguel Pleguezuelos, José I. Pedrero
85-107
PDF (Español)
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El volante en la conducción autónoma
24
Evaluación de la Competencia Transversal de Comunicación en Alumnos de Ingeniería Mecánica a través de un Aula Interactiva
10
Determinación del dominio de contacto y reparto de carga en engranajes cónicos de evolvente de ejes paralelos y dientes rectos
10
Modelo teórico experimental para correlacionar el desalineamiento y desbalance de una máquina rotativa con el comportamiento vibro-acústico y el consumo de energía eléctrica en estado estable
8
Modelo de reparto de carga y error de transmisión para engranajes helicoidales con rebaje de punta
8
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e-ISSN:
2255-3509
ISSN print:
1137-2729