Z Weddings: a social analysis of the younger generation's preferences

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5944/eeii.vol.10.n.18.2023.37452

Keywords:

event management, wedding planner, Z generation, weddings industry

Abstract

Marriage is losing its social relevance today. The social prestige attached to this institution has faded over the years. The primary objective of this research is to understand the bridal preferences of the younger generation entering marriage. The different generational priorities will have a future impact on the bridal industry. A job-creating sector that generates millions of euros. These preferences need to be assessed for the bridal sector to be prepared to offer the products and services demanded by the younger generation. To carry out this study, a survey was conducted among young people between 18 and 28 years old, belonging to the Z generation. In addition, we wanted to know the point of view of professionals in the wedding sector, through interviews with wedding planners. Among the main results we highlight that, compared to a purely digital generation image, regarding their upcoming weddings, they follow a traditional celebration scheme, where the only point that differentiates them is that social networks, especially Instagram, are their main source of inspiration.

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Author Biographies

Margarita Gil-Jerez, UNIVERSIDAD CEU SAN PABLO

Experiencia de más de 20 años en el mundo de la Comunicación Corporativa. Jefe de Prensa y Eventos en dos Direcciones de Comunicación de marcas de automóviles: Citroën y Seat. Áreas de experiencia: Eventos de corporativos (presentaciones de prensa, convenciones, viajes de incentivos, salones del automóvil), relaciones con los medios, imagen de marca, RSC, patrocinios y comunicación corporativa. Licenciada en Periodismo (CEU San Pablo). Investigadora predoctoral: segundo curso del programa de Doctorado de Universidad CEU San Pablo en Comunicación Social. Líneas de Investigación: Eventos corporativos, relaciones con los medios, comunicación corporativa e imagen de marca.

Belén Puebla Martínez, Universidad Rey Juan Carlos

Profesora Titular de la Universidad Rey Juan Carlos. Doctora en Ciencias de la Comunicación por la URJC. Máster en Comunicación y problemas socioculturales. Licenciada en Periodismo y en Comunicación Audiovisual por la misma universidad. Investigadora Principal del Grupo de Investigación Consolidado “Innovación en Innovación, Educación y Comunicación de la Universidad Rey Juan Carlos, (INECO). Directora de la revista científica Index.comunicación indexada en numerosos índices de calidad. Es especialista en el estudio de la ficción televisiva española, en el análisis de los medios de comunicación, especialmente en prensa y televisión, en el estudio de los métodos analíticos de investigación en comunicación social y en didácticas innovadoras, entre otras líneas de investigación

Published

2023-06-29

How to Cite

Gil-Jerez, M., & Puebla Martínez, B. (2023). Z Weddings: a social analysis of the younger generation’s preferences. INSTITUTIONAL STUDIES JOURNAL, 10(18), 119–135. https://doi.org/10.5944/eeii.vol.10.n.18.2023.37452