Search


 
Issue Title
 
Vol 13, No 2 (2016): Infancia y adolescencia: Factores de protección y vulnerabilidad [Childhood & Adolescence. Protective & Vulnerability] Perfeccionismo infantil: Normalización de una escala argentina para su evaluación [Children´s perfectionism: a normalization of an argentinian scale for its measure] Abstract  PDF (Español (España))
Laura Oros, Jael Vargas-Rubilar
 
Vol 11, No 2 (2014): Aceptación-Rechazo Parental: medidas y constructos relacionados [Parental acceptance-rejection related measures] Propiedades psicométricas y dimensionalidad de la versión española para niños y adolescentes del Personality Assessment Questionnaire (PAQ) [Psychometric Properties and dimensionality of the Spanish version of the Personality Assessment Questionnaire (PAQ Abstract  PDF (Español (España))
María J. González-Calderón, Juan Carlos Suárez
 
Vol 11, No 1 (2014): Homenaje al profesor Dionisio Manga Rodríguez: neuropsicología del siglo XX y XXI [Tribute to Dionisio Manga Rodríguez] Batería Luria Inicial y desarrollo de las funciones psicológicas superiores [Initial Battery Luria and development of higher psychological functions] Abstract  PDF (Español (España))
Yaser Ramírez Benítez
 
Vol 11, No 1 (2014): Homenaje al profesor Dionisio Manga Rodríguez: neuropsicología del siglo XX y XXI [Tribute to Dionisio Manga Rodríguez] El Desarrollo de la Marcha Infantil como Proceso de Aprendizaje [Children Gait Development as a Learning Process] Abstract  PDF (Español (España))
Patricia Martín Casas, Alfonso Meneses Monroy, Juan Vicente Beneit Montesinos, María Ángeles Atín Arratibel
 
Vol 13, No 1 (2016): Monográfico sobre drogas [Monographic about drugs] Dialogando sobre emociones con niños en riesgo de exclusión social: un estudio preliminar [Talking about emotions with children at risk of social exclusion: A preliminary study] Abstract  PDF (Español (España))
Alberto Fernández Angulo, Laura Quintanilla, Marta Gimenez-Dasi
 
Vol 11, No 2 (2014): Aceptación-Rechazo Parental: medidas y constructos relacionados [Parental acceptance-rejection related measures] Propiedades psicométricas y dimensionalidad de la versión española para niños y adolescentes del Father Involvement Scale (FIS) [Psychometric Properties and dimensionality of the Spanish version of the Father Involvement Scale (FIS)] Abstract  PDF (Español (España))
María J. González-Calderón, Miguel Ángel Rodríguez, Juan Carlos Suárez
 
Vol 4, No 2 (2006): La agresión en diferentes contextos [Aggression in different contexts] Factores de riesgo y protección en agresión infantil [Risk and Preventive factors of child aggression] Abstract  PDF (Español (España))
Victoria del Barrio, María Luisa Roa Capilla
 
Vol 8, No 2 (2011): El vínculo afectivo de apego: investigación y desarrollo [Attachment: Research and development] Entrevista de apego para niños (EAN): Estudio exploratorio de un nuevo instrumento de evaluación del apego en población infantil de 3 a 7 años [Child Attachment Interview (EAN) : Exploratory study of a new method to assess attachment in children] Abstract  PDF (Español (España))
Purificación Sierra García, Miguel Ángel Carrasco, José Javier Arroyo Moya, Carolina Del Valle Estévez
 
Vol 1, No 3 (2002): Revista/Journal Acción Psicológica Primera adaptación del CDI-S a población española [First adaptation of the CDI-S for Spanish population] Abstract  PDF (Español (España))
Victoria del Barrio, María Luis Roa Capilla, Margarita Olmedo, Francisca Colodrón
 
Vol 1, No 3 (2002): Revista/Journal Acción Psicológica Emergencia de relaciones expresivas y receptivas en el entrenamiento de letras y números en niños diagnosticados con Autismo [Emergence of expresive and receptive relations in the training of numbers and letters in children diagnosed with Autism] Abstract  PDF (Español (España))
Asunción Puche Echegaray, Andrés García-García, Jesús Gómez Bujedo, María Teresa Gutiérrez Domínguez
 
Vol 2, No 1 (2003): Revista/Journal Acción Psicológica Importancia del estilo cognitivo y el temperamento en el ámbito escolar [The importance of the cognitive style and temperament in the school context] Abstract  PDF (Español (España))
Soledad Cruz, M. Torres, Carmen Maganto Mateo
 
1 - 11 of 11 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"