No 10 (2004)

Educational Perspectives in the ‘New Europe’

Challenges and Tendencies of the Educational Policy in face of the Enlargement of the European Union

Table of Contents

Presentación
Javier M Valle
09-16
Javier M. Valle
17-60
Alfredo Fernández
61-88
Milada Rubusicová
89-120
Tatyana Dronzina
121-150
Francisco Javier Alfaya Hurtado
151-178
María Luisa García Mínguez
179-196
Carmen María Fernández García
197-228

RESEARCH ARTICLES

María Inmaculada González Pérez, Mercedes García de la Torre
237-274
Montserrat Canals Cadafalch
275-298
Mariví Martínez Sancho, Alfredo Alfageme Chao
299-324

BOOK REVIEWS

RESEÑA de: Herrán Gascón, A. y Muñoz Díez, J. Educación para la universalidad: más allá de la globalización. Madrid: Dilex, 2002
Jesús Asensi Díaz
331-332
RESEÑA de: EURYDICE. Key competences: a developing concept in general compulsory education. Series: Survey, Vol. V. Bruselas: EURYDICE, 2002
Ana Gómez Vela
333-335
RESEÑA de: EURYDICE. The teaching profession in Europe: profile, trends and concerns (Reports I, II, III and IV). Key topics in education in Europe, Vol. III. Bruselas: EURYDICE, 2002, 2003
Ana Gómez Vela, Cristina Tiernes Cruz
337-340
RESEÑA de: Madrid Izquierdo, J. M. Política y legislación educativas. Murcia: DM/ICE-Universidad de Murcia, 2003
Miryam Carreño
341-343
RESEÑA de: Lázaro, L. M. y Martínez, Mª. J. (Eds.). Estudios de Educación Comparada: Studies in Comparative Education. València: Universitat de València, 2003
Andrés Payá Rico
345-349
RESEÑA de: Redondo, A. M. Defensa de la Constitución y enseñanza básica obligatoria: integración educativa intercultural y homeschooling. Valencia: Tirant Loblanch, 2003
Ana Oller Domínguez
351-353
RESEÑA de: Dronzina, T. Conflictos e identidades étnicas: los desafíos de los Balcanes a la Europa unida. Sofía: Kota, 2004
Tatiana Dronzina
355-358