No 11 (2020)

The history of mathematics education in Latin America

DOI: https://doi.org/10.5944/hme.11.2020

Full Issue

View or download the full issue PDF (Español (España))

Table of Contents

Introduction

Dolores Carrillo Gallego, José Manuel Matos, Encarna Sánchez Jiménez, Wagner Rodrigues Valente
11-24

Special Issue

Maria Cristina Araújo de Oliveira
25-49
Jose M. Muñoz-Escolano, Antonio M. Oller-Marcén
51-85
Luis Carlos Arboleda
87-112
Isabel María Sánchez Sierra, María Teresa González Astudillo
113-149
Miguel Evelio Picado Alfaro, Jonathan Espinoza González
151-190
Mária Cristina Almeida
191-214
Rosilda dos Santos Morais
221-254

Historical Researches

Pieter Verstraete
PDF
257-280
Iván Molina Jiménez
281-315
Jorge Rolland
317-354
Pablo Campos Calvo-Sotelo, Blanca Muro García-Villalba
355-396
Douglas Bahr Leutprecht, Norberto Dallabrida
397-431

Essays

Antonio Viñao Frago
435-473
Carin Cristina Dahmer, Angélica Neuscharank, Marilda Oliveira de Oliveira
475-499

Projects, documents and sources

Luis Rico
503-551
Pilar Orús Báguena, Dilma Fregona
553-594
Wagner Rodrigues Valente
595-613
Dolores Carrillo Gallego, Pedro Luis Moreno Martínez, Encarna Sánchez Jiménez
615--646
Francisco Javier Rodríguez Méndez, María del Pilar García Salmerón, Antonio Viñao Frago
649-673

Reviews

Francisco Morente Valero
677-684
Álvaro Francisco Morote Seguido
685-692
Antonio Viñao Frago
693-700
Kira Mahamud Angulo
701-706
Alejandro Alvarez Gallego
707-715
Lucía Torres Pérez
717-723
Neuza Bertoni Pinto
725-730

List of referees

 
731-733