No 6 (2017)

Enseñanza de la historia, análisis de libros de texto y construcción de identidades colectivas

DOI: https://doi.org/10.5944/hme.6.2017

Full Issue

View or download the full issue PDF (Español (España))

Table of Contents

Introduction

History teaching, analysis of textbooks and the making of collective identities
Pedro Miralles Martínez, Cosme J. Gómez Carrasco
9-28

Special Issue

Maria Teresa Santos Cunha
29-58
Márcia Regina Santos
59-87
Maria Glória Sole
89-127
Ingmarie Danielsson Malmros
PDF
129-164
Jorge Sáiz Serrano
165-201
José Ignacio Ortega Cervigón, Juan Esteban Rodríguez Garrido
203-240
Raimundo A. Rodríguez Pérez, María del Mar Simón García, Sebastián Molina Puche
241-277
Delfín Ortega Sánchez, Francisco Rodríguez Lestegás
279-318
Cosme J. Gómez Carrasco, Arthur Chapman
319-380

Interviews

Cosme J. Gómez Carrasco, Raimundo A. Rodríguez Pérez
363-380

Historical Researches

Raquel de la Arada Acebes, Jordi Garcia Farrero, Conrad Vilanou Torrano
381-420
Amparo García Cuadrado
421-457
Carlos Manique da Silva
459-485
Emilio Castillejo Cambra
487-521

Reviews

Eulàlia Collelldemont Pujadas, Núria Padrós Tuneu
523-536
Antonio Viñao Frago
537-543
Carlos Sanz Simón
545-551
María Martínez-Hita
553-555
José Díaz-Serrano
557-559
Agustín Escolano Benito
561-565